SQL Server 2008 R2 فراتر از ویرایش دوم یک محصول!

sqlserverr2

قریب به 1 ماه پیش مایکروسافت معرفی ابتدایی ویرایش دوم SQL Server رو شروع کرد، ماه ها پیش وقتی صحبت از جهش توان عملکردی SQL Server در نسخه بعدی می شد، ذهنم ناخودآگاه به سرغ SQL Server 2010 یا 2011 یا 2012 ی می رفت که به کد کلیمانجارو معروف بود. ولی این جهش خیلی زودتر از این حرف ها در SQL Server 2008 R2 اتفاق افتاد.

این محصول همراه با SQL Server Report Builder 2008 R2 در ماه آگوست کمتر از 1 ماه دیگر عرضه خواهد شد…

اهم تغییرات در نسخه R2:

»  Capitalize on Hardware Innovation: شامل افزایش چشمگیر پایداری، قدرت و سرعت و افزایش میزان پردازنده های قابل استفاده از CPU 64 به 256 CPU که نیاز به توضیح نداره! خصوصا اینکه خود SQL Server 2008 Enterprise Edition از Hot Plug CPU پشتیبانی میکنه یعنی سرور روشن و افزودن CPU بدون نیاز به راه اندازی مجدد سرویس یا سرور. Drooling[more]

»  Optimize Hardware Resources: بهره برداری موثر تر از منابع سخت افزاری همراه با پنل نرم افزاری بهبود یافته جهت اختصاص منابع سخت افزاری و کنترل و مدیریت آن.

»  Manage Efficiently at Scale: با استفاده از افزونه های جدید SQL Server Management Studio سازمان ها میتوانند بر روی رشد و گسترش نرم افزارها و دیتای خود مدیریت داشته باشند.

»  Enhance Collaboration Across Development and IT: قابلیت جدید Packaging دیتابیس و وابستگی ها و ایجاد پروژه های سهل الاستفاده تر در Visual Studio جهت ارائه، نصب و جابجایی نرم افزارها.

»  Improve the Quality of Your Data: بهبود کیفیت نگهداری از داده ها و تسریع دسترسی به داده ها.

»  Manage User-Generated Analytical Applications: هماهنگی و یکپارچگی بیشتر با Microsoft SharePoint و استفاده از قابلیت های Business Intelligence.

»  Report with Ease: سهولت و تسریع در طراحی، تولید و عرضه گزارشات و Query ها.

»  Get More Out of Your Data: قابلیت جدید نمایش داده های بر روی نقشه هایی که در SQL Server بر روی داده های Spatial (جغرافیایی) می شوند، یعنی میتوان در گزارش ساز و BI از نقشه ها به جای جداول جهت نمایش داده ها استفاده کرد. به تصاویر زیر دقت کنید:

Map_Sales-sm Map_VE-sm

 

»  Build Robust Analytical Applications: سرعت و کیفیت بالاتر در استفاده از مسائل تحیلیل و آماری با استفاده از قابلیت جدید Microsoft Excel 2010  و افزونه های آن که توانایی بارگذاری و پردازش حجم عظیم داده ها در RAM را دارا می باشد.

»  Consolidate Your Data: قالیت جدید “data mash up” امکان دستیابی و کنتر و مدیریت بهتر داده های پراکنده را از منابع گوناگون محیا می سازد.

»  Share and Collaborate with Confidence: بهبودهای گسترده در هماهنگی و استفاده از Microsoft Sharepoint جهت اشتراک و دستیابی به داده های به روز شده (خودکار).

به تصاویر زیر دقت کنید:

Application and Multi-Server Management – Multi-Server Management Dashboard
Multi-Server-Mgmt-Dashboard-sm

 

 

Self Service Analysis with “Project Gemini”

High Volume Data Exploration
1-sm

Excel Analysis
2-sm

Analysis Services Operations Dashboard
3-sm

۱ دیدگاه دربارهٔ «SQL Server 2008 R2 فراتر از ویرایش دوم یک محصول!;

  1. سلام و خسته نباشید
    سایت باحالی داری خوشم اومد
    میخوام یه خواهشی بکنم ازتون من این ورژن رو دارم و میخوام نصب کنم ولی هرچی گشتم نتونستم سریال براش پیدا کنم آیا شما سریالی داری و اگر نه من الان ورژن ۱۸۰ روزه خود مایکروسافت رو هم دارم آیا اگه نصب کنم و بعد کد بزنم کار می کنه؟
    ممنون میشم اگه جواب بدین.

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید