آموزش، یک تبحر و یا یک توهم!

alphabet مایکروسافت رو اگه به عنوان یک الگوی موفق کسب و کار در نظر بگیریم، که این طور هم هست میشه چیزهای زیادی ازش یاد گرفت، یکی از این مسائل تبحر در آموزشه یعنی این شرکت، قبل از اینکه خبر تولد یک تکنولوژی رو اعلام کنه ساختار و نظام آموزش اون مولود رو طوری سازماندهی میکنه که مشتری احساس اطمینان ، نسبت به مهاجرت به سمت اون تکنولوژی رو باور کنه . دقیقا نقطه عکس آنچه که در مملکت گل و بلبل می بینیم یعنی آموزش و مهم تر از اون، خدمات پس از فروش به جای یک تبحر، یک توهم به شمار میره!

homepageani نوامبر 2007 زمانی که NET. نگارش 3.5 به طور رسمی و تحت عنوان نسخه کامل و نهایی عرضه شد، چیزی نبود جز نتیجه ماه ها تلاش، ارزیابی و اصلاح محصولی که از بدو ورود ابتدایی ترین نسخه خود، با همراه داشتن داکیومنت کامل، تالارهای بحث و گفتگو و پایگاه های گزارش مشکل و…. اطمینان از تنها نماندن مشتری را همواره به وی یادآوری می کرد. این بار مایکروسافت ، محکمترین گام را در ارائه برنامه رایگان آموزشی محصول خود برداشته است و میتوان این ادعا را به وضوح در بخش آموزش رایگان NET 3.5. به عرصه اثبات کشاند. من در زمان بتا بودن NET 2.0. زمانی که هیج کتابی براش نیومده بود گاهی تو پیدا کردن مطالب از مایکروسافت مشکل داشتم ولی در NET 3.5. نه تنها هیچ مشکلی نداشتم، بلکه هنوز هم که کتاب های جورواجوری براش اومده دارم از MSDN استفاده میکنم…تا جایی که جزوات تدریس ام رو در زمان بتا بودن، تا حد 80% تالیف کردم!

راه اندازی سایت های آموزشی و ارائه سورس کدهای رایگان و…این همه تلاش در جهت چیست ؟ هدف نهایی یک چیز است : "کسب و کار بهتر و نزدیکی به موفقیت" . سال 2001 NET. کودک نوپایی بود که سهم ناچیزی از تکنولوژی مورد استفاده در تولید نرم افزار داشت ولی سال 2005 با کسب 65% بازار، جاوا را به راحتی پشت سر گذاشت . آیا آموزش و پشتیبانی کاربران بی تاثیر بوده است ؟؟؟

ای کاش در مملکت گل و بلبل هم، تفکری اینچنین، می توانستیم بیابیم! Raised Eyebrow
 ورود به سیستم آموزش رایگان NET 3.5.

دیدگاهتان را بنویسید