Microsoft ASP.NET 3.5 Extensions

ASPNET_LOGO مدتی است (7روز) Microsoft ASP.NET 3.5 Extensions  به صورت نسخه preRelease عرضه شده است، با این که نسخه نهایی نیست ولی برای کار کردن باهاش مدت ها بود انتظار می کشیدم، چون این بسته امکانات زیر رو در خودش داره که امیدوارم برسم راجع به هر کدوم ولو به اختصار توضیحی بدم.

ASP.NET Dynamic Data

ابزاری قدرتمند است که امکان ساخت نرم افزارهای مبتنی بر داده را برای برنامه نویس بدون نوشتن کد محیا می سازد . این ابزار LINQ to SQL را نیز به عنوان ابزار بهینه ای در جهت تعامل با پایگاه داده مورد استفاده قرار می دهد.

ASP.NET AJAX

بهبود و توانمد سازی ای-جکس موجود در NET 3.5.

ADO.NET Entity Framework

ADO.NET Entity Framework فریم ورک مدل سازی جدیدی است که برنامه نویس را در جهت پیاده سازی واقعی یک نرم افزار مبتنی بر دیتابیس از ایده تا کد و گسترش آن کمک می کند . از یک اسکیم دیتابیس تا توسعه نرم افزار از جمله مراحلی است که می توان در آنها از این ابزار استفاده نمود.

ADO.NET Data Services

ADO.NET Data Services نیز همان گونه که از اسمش پیداست ابزاری برای ساخت سرویس ها در جهت استفاده بهینه نرم افزارهای وب بیس از دیتای موجود در یک دیتابیس با کمک URI ها است .

Silverlight Controls for ASP.NET

با استفاده از 2 سرور کنترل می توان از قابلیت های شگفت انگیز سیلورلایت در صفحات ASP.NET بهره برد.اولی MediaPlayer است که امکان گنجاندن فایل های WMA و WMV در نرم افزارهای وب بیس را محیا می سازد و دومی Silverlight است امکان استفاده از یک شیء XAML در نرم افزارهای وب بیس را ایجاد می نماید.

دانلود
اطلاعات بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید