Azure، ابر لاجوردی رنگ مایکروسافت که بر فردا سایه می افکند..

WindowsAzure

سال گذشته، مایکروسافت در سمینار Microsoft Professional Developers Conference 2008 (PDC) پرده از تکنولوژی جدیدی برداشت که برای توسعه و بهبود ارائه سرویس های غیرمتمرکز طراحی شده و هرچند هنوز نسخه نهایی این سرویس عرضه نشده است ولی می توان آینده روشنی را برایش ترسیم کرد. Azure در لغت به معنای “آبی لاجوردی” است و به مجموعه ای از سرویس و تکنولوژی جدیدی گفته می شود که به برنامه نویس ها این امکان را میدهد تا انواع مختلفی از سرویس ها را تولید و بر روی دیتاسنتر مایکروسافت به اجرا در بیاورند.

به بیان ساده تر مجموعه ای از سرویس هایی که افراد مختلف در سرتاسر دنیا بر روی این دیتاسنتر به اجرا در می آورند و از همه جا یا هر گونه تکنولوژی مورد استفاده قرار میدهند، علاوه بر اینکه خود برنامه نویسان دیگر می توانند امور بسیاری را به صورت Azure برای خود و دیگران به اشتراک بگذارند… به بیان واضح تر توسط Azure ابری پدید می آید که سایه اش بر فراز جهان سایبر گسترانیده می شود و صدها هزار سرویس بر روی آن ارائه می شود.

SQLAZURE

SQL Server Data Services یا SSDS سرویس جدیدیه که داده های شما دیگه روی یک سرور درون سازمانی همراه با هزینه های جاری نگهداری و ارتقاء، مصیبت های نگهداری، امنیت، راندمان و… قرار نخواهد گرفت، بلکه داده های سازمانی در فضای دیتاسنتر مایکروسافت نگهداری شده و ارتباط با آن توسط Azure تامین می گردد.

DotNetFramework

توسعه سرویس های NET. ی مبتنی بر تکنولوژی WCF نیز از جمله مزایای Azure به شمار میرود، فرض کنید شما وب سرویسی با کاربران متعدد و یا نیازمند در دسترس بودن پایدار داشته باشید، چه جایی بهتر و مطمئن تر از این ابر لاجوردی رنگ؟؟

LiveServices

استفاده از مجموعه سرویس های لایو مایکروسافت و تعامل با آنها نیز میسر می باشد….

 

تمام این ابزارها فقط به یک بهانه دور هم جمع گردیده و اون هم کاهش هزینه های سازمانی همراه با توسعه و پایداری سرویس دهی که منتهی میشه به سودههی بیشتر سازمان.

از طرفی ایده مایکروسافت که از این طریق سهم گسترده تری در سرویس های آنلاین و مارکت IT به دست میاره و درآمدزایی هنگفتی براش به دنبال داره قابل تحسینه!

صفحه اصلی Azure
تعرفه ها
 سازمان هایی که از Azure بهره می گیرند به همراه توصیف پروژه و نمونه های کاربردی

دیدگاهتان را بنویسید